Torsdag och en ny dagens

♥Dagens

Bok: 
Fördömd- Johanne Hildebrandt

Helena Torvald är en ung arkeolog som gör ett sensationellt fyndvid utgrävningen på Stalofjället: en ung kvinna som brutalt offrats. När kroppen förs tillbaka till Stockholm börjar en rad skrämmande händelser inträffa.
Vetenskapen kolliderar med det oförklariga. Helena inser snabbt att hon måste hitta svaren i den samiska mytologin.
men om hon ska överleva måste hon konfrontera det som skrämmer henne mest, sitt eget förflutna.

Bra skräcktrhiller som man har svårt att lägga ifrån sig, läsvärd.


Låt:
Hard to say I´m sorry - Az Yet


Film: Hairspray
HAIRSPRAY bygger på John Waters klassiska film från 1988 och på den kritikerhyllade och Tony-belönade hitmusikalen från Broadway.

Tracy Turnblad, en stor flicka med stort hår och ett ännu större hjärta, har bara en passion i livet - att dansa. Hennes dröm är att få vara med i The Corny Collins Show, Baltimores häftigaste dansparty som visas på tv. Tracy tycks passa perfekt som deltagare - om det inte vore för en sak..

Hennes kroppsstorlek skiljer henne från den coola mängden, något som hennes välmenande men överbeskyddande mor (spelad av John Travolta) inte är sen att påpeka. Men skam den som ger sig! Tracy är övertygad om att det är hennes kall i livet att ägna sig åt dans och när hennes far Wilbur (Christopher Walken) säger till henne "Go for it!" inser hon att man måste tänka stort för att bli stor... Även om ens kropp redan motsvarar formatet. 

Grymt bra film, ska ses, älskar den^^

Spenderat större delen av min än så länge vakna del med Sofia uppe i stan, shoppat lite, och hon shoppat mycket:P
Jag köpte mig en ny sjal, en som till och med värmer lite, satsade på att köpa grejer som jag behöver och är bra att ha uppe i Idre, ett par vamtar, strumpor, hårspännen och så nånting mer har jag för mig. Men men, kommer inte ihåg just nu. Bilder kommer senare.
Köpte även ett fat på Servis för ett presentkort jag fick i studentpresent, vilket var ett tag sen:P


Jobbar kväll ikväll, jaja, pengar det med. 
Kommer inte åka till Vänge nästa helg och fira lillkotten, har inte råd, måste jobba arslet av mig innan jag åker upp till Idre så jag har lite pengar, vet inte när jag får mina extratimmar.


Vet inte när jag flyttar, vet inte när jag börjar, MEN, en dag över här är en dag närmare flytten.

hej så länge!

XoXo♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0