Dagens

Film:

Musikalen handlar om tjugoåriga Sofie och hennes mamma Donna, som driver en taverna på en liten grekisk ö. Sofie skall gifta sig och vill att hennes pappa skall leda henne uppför kyrkgången. Enligt mammans dagbok, som Sofie tjuvläser, finns det tre möjliga pappor, så Sofie bjuder i hemlighet i sin mammas namn in alla tre till bröllopet.

Måste ses, och absolut på hög volym. En film man bara vill resa på sig och sjunga med för full hals, en riktigt må bra film! ♥

Låt: Aint nothing like the real thing -Marvin gaye och Tammie Terrell 

Bok: Räcker det om jag älskar dig?- katarina von Bredow
19 åriga Fanny är uppe i sitt första "riktiga" förhållande och hon bor hemma hos sin mamma, men sover ofta över hos pojkvännen Johan som har en egen lägenhet.
Hon tror att de har det bra, helt perfekt, men en dag upptäcker hon att det är något som inte stämmer.
Fanny slits mellan pojkvännens lögner och mammans problem.
En dag dyker den snygge SO-läraren Finn upp och erbjuder sitt stöd och allt ställs på sin spets.

En mycket bra roman om att finna sig själv som ung tonåring och alla problem som kärleken kan föra med sig.

Sovdags nu, ska upp till stan med Sofia imorgon innan jobbet, tänkte åka i hyffsad tid och jag ska försöka ge mig ut på en promend innan. Jag som är så morgontrött, hur ska detta gå?

Well, night night.

XoXo


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0